banta, ja eller nej?

Att banta i min ålder är det många som säger nej till! Som många andra unga tjejer i min ålder så är vi inte nöjda över våra kroppar. Vi tjatar jämt om hur feta vi är och hur mycket vi måste gå ner i vikt.. vissa kanske bara säger det för att få uppmärksamhet, inte för att det är nått fel med det. Men andra, som tex jag. Kanske verkligen mår dåligt över att inte vara så där perfekta som alla modeller är. Jag vill inte vara som en pinne utan bröst, jag vill inte se ut som en modell.. Jag vill ha former men inget fett! Jag har alltid sagt till mig själv att jag måste banta, men det händer inget! Jag har försökt men sen inte orkat så jag har lagt ner. Nu har jag ställt mig på vågen igen och jag får verkligen panik över hur mycket jag väger!! Enligt mitt BMI är jag normalviktig, men det tycker inte jag!! Jag vet att det kan vara svårt att gå ner i vikt när man tränar osv, men nu ska jag ialla fall försöka! Hoppas ni vill följa mig i min resa genom ett sundare och nyttigare liv! Inga fler chipspåsar eller chokladkakor för mig inte!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0